Rallylydnad!

Jag och Specs har äntligen börjat kurs igen! Det är så roligt att gå kurser! Blev så glad när jag såg att Malins hundtjänst skulle starta en Rallylydnadskurs här i stan så jag anmälde mig och Specs! Vi missade första passett förra veckan pga sjuk matte.. Men igår var vi där! Pigga och väldigt förväntansfulla :)

Jag och Specs gick dit så han skulle bli av med lite energi eftersom han blir så satans lycklig av att se många hundar ;) Och han skötte sig utmärkt :) Vi fick börja med att träna ögonkontakt vid fotgående och det klarar han suveränt nu! Sedan gick vi igenom lite banor som vi fick prova på sen :) Och specs är en rikgit stjärna! Han är skitduktig!! Han kan allt min lilla pojke. Tycker det är så bra eftersom jag får peppa och berömma hela tiden!


Hur går det med hans lilla öra då? Jo det är på bättringsvägen, men inte helt bra än, så han får fortsätta med medicin i en vecka till :) Så han får se lite skabbig ut vid örat ett tag till ;)

Vi kom nyss in från en supermysig morgonpromenad, han va sådär söt som bara Specs kan. Han gjorde massa lekinviter med mig och buffade på min arm och var allmänt söt ♥
Han fick leka i en stor snöhög här utanför en stund, och när han stod på toppen av den fick han kramp i foten. Då blev han åtta veckor gammal igen och ville krypa upp i famnen, vi gjorde ett försök iaf så gick det över på ett kick!


Underbara underbara plutt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0