19 December

Nu har Specsen börjat att prova våra gränser. Säger vi sitt, så står han och tittar på oss som att "ja, men det är väl bara att du sätter dig ner."
Sen börjar det lukta väldigt gott ute, så han drar bakåt nu. Haha så knäpp. Han vet reglerna så väl, men måste prova sig fram ;)

Idag har vi varit ute på en långprommis-äntligen!
Han fick vara lös och han sprang som en tok! Såå lycklig. Han sprang så mycket att han vart övertrött, när han blir övertrött får han såna knepiga ryck. Springer och hoppar upp på mig, ja helt knäpp.

Mätte honom förra veckan förresten, han var då ca 55 cm hög!
Och igår vägde jag honom, han väger nu 27 kg.

Det är så roligt att gå in till veterinären och väga honom, han vet precis vad vi ska göra. Bråttom som satan in i rummet, sätter sig på vågen och bara stirrar på mig efter godis! är faktiskt lite roligt...
När vi gick hem från veterinären hittade han en jättelång träpinne. Den skulle han ha med hem. Såå himla stolt över att bära den. Samma sak om han får hålla i sitt eget koppel när vi går, då åker svansen ut, huvudet upp, bröstet fram. Ståtlig som bara den :)

Ikväll ska vi hem till mamma och pappa och äta mat. Specs ska självklart följa med. Han älskar att följa med. Han har börjat förstå skillnaden när vi sätter på oss skorna, tar vi fram kopplet ser man hur lycklig han blir, säger vi att han ska gå in i sovrummet så tittar han på oss med den där blicken... "Men jag kaaaan väl få följa med? Snäälla....."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0