Nu var det längesedan!

Har fått lite klagomål på kass uppdatering så får väl lägga in ett inlägg!

Det har faktiskt hänt ganska mycket för mig och Specsarn!

För det första, jag har fått dille på att jogga så jag och Specs håller på att öva upp oss i form! Eller ja, JAG gör det, Specs är ju redan i toppform :P I början när vi skulle jogga och Specs inte fick vara lös så tyckte han det va pest och pina, han var som en bromskloss! Hans värld gick under eftersom han inte fick lukta/slicka/kissa vart han ville. Så det va ingen hit tyckte han. Nu när vi hållit på ett tag så flyger han fram i galopp för han tycker det är så kul! :D Han har väl kommit på att det är ganska skönt att springa av sig lite energi :) Så den här veckan ska vi springa på en del tänkte jag :)


För det andra, så har vi börjat på fortsättningskurs med rallylydnad! Det är riktigt kul och den här gången går det inte lika lätt för mig och Specson :P Han är skitduktig verkligen, han är lös bland de andra hundarna och lyssnar kalasbra! Men det är jobbigt för honom när det BARA är massa damer med, och när vissa har belöning som boll och Specs inte får leka med bollen, det är svårt för honom! Det går ut så mycket energi för honom med att tänka på att lyssna på mig så han är helt slut efter ca 30 min på kursen :( Men han är duktig ändå! Han är verkligen en stjärna min lilla grabb :)

För det tredje, så har vi fått äran att vara med på en spårkurs! Det är också så himla kul och riktigt lärorikt! Jag har alltid sett Specs som en "lat" hund som inte kan hitta något så länge han inte ser det, för jag tycker inte det ser ut som han använder nosen speciellt mycket. Men oj va fel jag hade! Som vanligt så blev jag helt chockad på spårkursen när jag såg hur duktig han var. Vi började med ett enkelt spår, som va knappt 40 meter och där det låg godis i var tredje fotsteg typ, det klarade han som smör i solsken. Han bara gjorde det! Han va noggrann och hade en perfekt tempo. Så jag och Sofia (instruktören) tyckte att vi skulle göra det svårare för Specs, jag gjorde ett spår i skogen där jag gick i massa konstiga vinklar och inget godis längs spåret, bara i slutet! Och min lilla stjärna tog det utan några som helst problem! Han var så himla duktig och han tyckte det va såååå himla kul! kan säga att jag aädrig sett min hund sådär trött som han var efter spårkursen :P



Ja nu blev det ett låångt inlägg utan bilder för jag har inga nya.. bra för dig som orkade läsa allt ;)

Kommentarer
Postat av: Jossa

Haha, den tjejen som va hinderfixare med mig såg när jag kröp in o hon skrattade gott åt mig kan jag säga xD



Vi kan ju kolla upp om de inte är några tävlingar i närheten framöver så kan vi ta min lilla bil och åka dit, bara dela på bensin liksom så är de inga problem :D



Jodå, allt är bra, fullt upp bara. Annars så går de framåt, måste hitta tid o sno nova någon dag så Nova o specs får leka lite också :)



kram!

2011-02-28 @ 18:01:39
URL: http://vovvarnaimittliv.blogg.se/
Postat av: Alma

Vad ni är igång och kör :) Härligt!

Vi får ses snart. Julle saknar sin guldkomnpis :D

2011-03-01 @ 10:44:12
URL: http://juliusmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0