17 Februari

Igår var jag och Specs i karlskoga, vilket innebär en halvtimmes bussresa för oss! Det går såklart superbra, han vill gärna pussas lite med chauffören innan vi går in, men det får man ju räkna med när en golden går på bussen!
Vi åkte till Sofia, jag och Sofia skulle träna lite och hundarna busade heeeela tiden! Så efter fyra timmar hundbus och plugg åkte vi hemmåt. Specs sov heeeela dagen och kvällen efter det!

Nu ni.. har jag något läskigt och skrämmande att berätta... Jag och specs ska eventuellt vara med på lydnadstävlning om TRE VECKOR! Herreguuuuuuud. Hur ska det gå?

Jag och Specs började iaf träna lite, tur vi har våran Laila så hon kan ge oss tips, eftersom jag och specs inte kan något alls!
Vi tränade läggande under gång och fotgåendet. Läggandet göt han klockrent! Men linförigheten är det liiiiite sämre med, han går bakom mig och är en aning ofokuserad, och börjar jag tjoa med honom så ska vi bara brottas, så i morgon ska vi träna så som Laila sa att vi skulle göra, nämligen att varje gång han går bakom mig ska jag stanna, och om han visar intresse för mig så är det klick och belöning! Hoppas det funkar!


Nervööööööööööös redan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0