4 Maj

Idag har vi haft ett Perfekt hundmöte!
Specs och jag skulle gå en långis och Specs han gick så himla bra i kopplet så jag släppte honom. Han var jätteduktig! Höll sig på ena sidan och bara var allmänt söt. När vi kommer in på en väg så möter vi en tant med en liten hårig sak, som ger mig Koppla-din-hund-annars-svimmar-jag blicken. Men jag tänkte vara vrång eftersom Specs var så duktig. Jag ropade in honom och sa Fot. Då släpper han pinnen han har i sin miun och bara går och tittar på mig. KLOCKRENT! Kan ju säga att tantens blick ändrades till ett leende ;) Jag brukar alltid koppla Specs när vi möter hundar i respekt till den andra hundägaren, men idag ville jag så gärna prova. Och oj så bra det gick! Då vart jag stolt över lillkillen.

Idag har vi brottats också, en vanlig sysselsättning i våran familj. Jag skulle sätta mig på golvet och mysa med Specs när hans humör ändras från gosig guldklimp till galen buspojk. Han hoppar på mig och jag som inte alls var beredd ramlar såklart omkull. Då blev han så nöjd att han  var tvungen att springa och hämta sitt blå ben som jag skulle försöka ta ifrån honom. Han älskar när man ska försöka ta saker ifrån honom. Så jag försökte men det slutade med att jag låg på rygg med en 30kg guldgosse över mig, och ju mer jag skrattade ju roligare tyckte han att det var. Han är så rolig <3

Kommentarer
Postat av: Tiiiiisssssssiiie

Jävla skryt måns ;)

2009-05-07 @ 17:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0