Spår, godissök och klövjeväska

Idag har hade jag ingen ork i kroppen alls för långpromenad, så det blev en kort svång till skogen där Specs fick bli aktiverad. Han fick ha sin klövjeväska på sig till skogen och den här gången tyckte han det va jätteroligt att ha den på sig! Sist så gillade han den inte alls, men nu så va det fart i grabben vill jag lova :P

Jag hade packat massa godis i väskan som vi grejade lite med. När vi kom till skogen så band jag specs i ett träd medans jag la ett spår. Jag gick i ojämn terräng och jag hörde hur otålig Specs var vid trädet! När han inte såg mig så lät han som en liten liten hund, han skällde! Han som aldrig skäller, det va inget grovt skall, utan det där pipiga som låter som en liten hund liksom. Men han fick snällt vänta en stund till och gissa om han va taggad när jag kom tillbaka! Han hade riktigt bråttom til spåret, men han fick tyvärr vänta en stund till ;) Under tiden spåret skulle lägga sig så gjorde vi godissök och det märks att han börjar förstå vittsen med det nu! Så duktig.

När vi gick till spåret så visste han direkt vad vi skulle göra! När selen kom på så fick jag verkligen jobba med att vara en broms för honom så han inte skulle slarva sig igenom spåret. Men han tog det riktigt fint!


Nu är min lilal guldklimp hel nöjd och ligger och gottar sig på rygg ;)


Här är min finaste skatt med sin väska <3

Kommentarer
Postat av: Bella

Åh va söt med egen väska ;D

2011-03-02 @ 19:04:47
URL: http://isabellalindroos.blogg.se/
Postat av: Bella

De var gott också ;) haha

2011-03-12 @ 16:03:54
URL: http://isabellalindroos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0