Dessa hundägare alltså.

Jag blir så himla less på folk som har hundar de tror de kan ha lösa!

Idag på morgonpromenaden så möter vi ett äldre par som har sin hund lös, hunden lyssnade inte ett dugg (jag förstår hunden...) och sprang såklart fram till Specs. Den hunden kommer fram och börjar morra så jag tar mitt ben och motar bort hunden. Jag märker fort att hunden inte är elak, men jag tycket ändå inte de behöver hälsa. Mest bara för att jag blir så förbannad på såna ägare. Så jag säger åt den där hunden att sätta sig ner, vilket den gör, så hunden är duktig bara man pratar rätt med den uppenrarligen. Ägaren skrek: "KOM HIT NU DÅ! KOM DÅ! LYSSNA NU DÅ!" Klart som fan hunden inte lyssnar!

Jag skulle inte heller vilja komma till någon som skriker på sådär, och som aldrig ändrar tonen i rösten. Han blev irriterad på att hunden lyssnade på mig också.. smart gubbe det där!

Mitt i allt så kommer älskade lilla Pepsi fram, så den där hunden börjar jaga honom! Då börjar det koka i mig, men feg som jag är säger jag ingentning utan bara muttrar och säger lite högre till Specs om hur duktig han är som minsann LYSSNAR.

Väl när den där hunden skrämt slag på lilla peppen så kommer den tillbaka och har då förstått att det inte gav något att komma fram till Specs, så han drar iväg framåt igen.

Då fick jag och Specs gå och leta efter skrämd katt.. vi stod utanför ett hus och ropade på honom, och de som bor i huset hade sett allting och kom ut och hjälpte mig att leta. Det finns snälla djurvänner också! Tillslut vågar Pepsi göra sig hörd igen och skriker för full hals efter mig och Specs. När han kom fram var han oskadd med så himla rädd!

Jag blir så förbannat trött på hundägare som envisas med att ha sina hundar lösa, eller i såna där hemska flexikoppel när de har hundar som inte lyssnar eller är aggressiva vid hundmöten!


Fy fasen alltså.

Kommentarer
Postat av: Bella

Haha ja eller hur ;) De vore nåt det.

2011-03-22 @ 20:41:23
URL: http://isabellalindroos.blogg.se/
Postat av: Bella

Jävla gubbjävel. Bad inte gubben om ursäkt?!

2011-03-22 @ 20:43:02
URL: http://isabellalindroos.blogg.se/
Postat av: Hella

gubbjävel!

Aw tack :d



ja de tycker jag, jag blir en trogen läsare ;)

2011-03-23 @ 15:50:07
URL: http://bellisbamsing.blogg.se/
Postat av: Hella

gubbjävel!

Aw tack :d



ja de tycker jag, jag blir en trogen läsare ;)

2011-03-23 @ 15:50:07
URL: http://bellisbamsing.blogg.se/
Postat av: Jossa

Äldre människor och deras råttor till hundar alltså.. Hatar när de kommer lösa hundar springandes o ägaren är 20 mil bort och säger "de gör inget, han är snäll" spelar liksom ingen roll. Ska man ha hunden lös och inte har pli kan man väl hålla sig till en fotbollsplan istället. De är dock bra att de finns hundägare som dig som har pli :D



2011-03-23 @ 17:34:40
URL: http://vovvarnaimittliv.blogg.se/
Postat av: A-L

Nää inte förvånad, men såå jäkla less. Alltså jisses, nån måtta på det hela. jaja idag har jag haft en "jannefri" dag:)stackarn har väl haft fullt upp med att "aktivera " sin hund >.< Skönt du är hemma igen:)

2011-03-27 @ 18:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0