Dålig matte, träning och värme!

Jag är en dålig matte! Usch och fy på mig. Tur att min kära A-L finns i mitt liv och öppnat mina ögon. (Hon har inte sagt att jag är en dålig matte! Bara så inga dumma tankar kommer.) Men hon har fått mig att tänka till genom en sån enkel fråga "Vad gör ni om dagarna?"
Jag har länge gnällt hos henne över Specs, att han är så jobbig och aldrig vill jobba med mig. Så då har jag liksom tappat gnistan att träna med Specs eftersom han inte vill göra annat än att nosa. Men så pratade vi lite och då kom jag fram till att det bara ligger hos mig. Jag har fått en bild av hur han är och min lilla gos lever bara upp till det.

Jag har slutat träna honom för att jag tror att han inte vill.

Men idag, idag så kör vi igång igen! Vi tränade lite spår, sitt-ligg-stå, inkallning med stanna och vanlig inkallning. Han KAN!! Dumma Sofie att inte fatta det.

Jag blir så ledsen när jag tänker på detta nu.. jag har förstört det finaste jag har. Inte förstört kanske, men jag har fått fel uppfattning om Specs.

Men nu ska vi börja träna ordentligt igen. Han kan, han vill. Jag kan, jag vill. Vi kan, VI VILL. Jag och Specs, världens bästa team.


Det är så satans varmt ute nu för tiden. Igår va det riktigt varmt, Specs fick vara själv igår när vi var i karlstad. Så när vi kom hem så åkte vi och badade med Specs! Han simmar och simmar! Han är sååå duktig nu min lilla guldgosse! Han tvekade i kanske en minut, sen kastade han sig ut i vattnet :) När han simmat ett par gånger så gick jag i också, och jag badade! Efter ännu mera simning från Specs sida så gick även Robin i!

Idag blir det kanske också bad, hoppas det iaf :)


Åter igen, A-L TACK! Du är superbäst.

Kommentarer
Postat av: A-L

Inte har du förstört honom, snarare att ni lärt er något tillsammans. Man lär genom sina misstag.



Kram på dig gumman <3

2010-07-04 @ 13:54:28
Postat av: Sara och Dagmar

Håller med A-L:s kommentar! Det är sånt där man lär sig och utvecklas av. Nästa gång ni får en dipp (för det får man titt som tätt) så kan du tänka tillbaka på det här och veta att ni faktiskt både KAN och VILL. :)

En gång tänkte jag till och med sälja Dagmar för att träningen inte funkade, men så började jag träna klickerträning och fick världens inspiration igen. Så sånt händer alla! :)

2010-07-05 @ 18:21:37
Postat av: Jossa

Vart brukar du bada med Specs? :)

Föresten, Specs vill inte på lekträff eller något ngn gång? Jag har en bekant som har en leonbergervalp som heter Nova på 7-8 månader som är så lekfull så :)



/ Jossa från hundpromenaden med Dogge :)

2010-07-10 @ 15:48:58
URL: http://vovvarnaimittliv.blogg.se/
Postat av: Bella

Haha ja eller hur! :D

2010-07-10 @ 16:24:43
URL: http://isabellalindroos.blogg.se/
Postat av: Laila

Hallå där köp blåbär. Förstört var väl att ta i!?

Finns nog ingen hund på denna planet som har det så bra som Lilla Specus! Och han vet om det!

Kul att ni kom i gång med spår, det är så enkel aktivering! Prova gärna söket också. Vill du ha mer tips om såna sorts aktiveringar så skrik till!

Köp någon Dummie till honom.....så kan du börja med apporteringen också! ;-)

Gillar han simma nu så kasta dummie i vatten!

Kramis

2010-07-10 @ 18:40:26
Postat av: Jossa

Jag ska förbi imorgon och prata med han som äger Leonbergern och se när jag kan få låna henne. Men jag hojtar till här i bloggen när jag vet :) Du kan ju fundera ut ett ställe de båda kan leka på, vi kanske kan ta de emot kvällen någon dag, när de inte är så himla varmt. :)



2010-07-11 @ 12:50:48
URL: http://vovvarnaimittliv.blogg.se/
Postat av: Alma

Klart du inte har förstört honom, han är ju en ängel ju :D

Ibland behöver man ju en motgång för att sedan få lite flyt igen. Vi behöver också en liten spark i baken. Vi kanske kan ses någon dag när det passar oss båda? Haha, som va sagt så länge... XD

2010-07-11 @ 19:29:45
URL: http://juliusmatte.blogg.se/
Postat av: Jossa

Hejsan :)

Vad sägs om en lekträff på torsdag kväll? Tänkte om vovvarna kunde leka på någon fotbollsplan eller ngt, Nova är lite sisådär med inkallning så törs inte ha henne lös i skogen. Finns det ngt sånt bra ställe i Kristinehamn? Har du körkort? För om så är fotbollsplan i Björneborg jättebra o ha vovven lös på :)



2010-07-13 @ 13:48:06
URL: http://vovvarnaimittliv.blogg.se/
Postat av: Jossa

Hacklehemsskolan låter jättebra. :) Ska vi säga att vi möts vid lekplatsen vid hacklehemsskolan då vid typ klockan sju imorgon kväll? :D

2010-07-14 @ 11:38:32
URL: http://vovvarnaimittliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0