21 Maj

Oj vad tiden går fort. Snart fyller Specsarn 1 år!!
NU har det hänt lite jag kan berätta om. Jag och Specs har varit i Göteborg!

Robin körde oss till karlstad i fredagskväll så vi kom på tåget i rättans tid, och tågresan gick precis som jag anade. Klockrent! Han somnade som en stock. Han vaknade när dom pratade i högtalarna och tittade på mig som om han var tvungen att kolla om det är farligt? Jag brydde mig inte om honom och då somnade han igen. Duktig vovve :)
Sedan kom vi fram till Anne-Lie och en Sammy! Sammy var tvungen att visa att Specs är en liten tonåring så han skulle inte moppsa upp sig! Men Sam är lite för snäll, han låter bara och Specs som är en ganska trög hund i sådana situationer brydde sig inte direkt. Efter det första mötet så åkte vi spårvagn, massa konstiga folk där på. Man fick se mycket på den korta stunden. Specs la sig ner och tittade på dom och nosade lite i en matkasse som någon handlat. Han skötte sig jättebra där med :)

Sen kom vi hem till Anne-lie och lämnade väskan och sedan hämtade vi Billy-Bäver. Då tog vi en liten prommis och sen släppte vi hundarna så dom fick leka :) Billy och Specs fann varandra direkt!
Sen första mötet har Specs och Billy lekt nonstop. Vi fick tvångsvila dom ibland, då somnade dom en stund, sen var det bus igen. Så gissa om Specs var trött på nätterna?
Han slocknade direkt vi stängde dörren på kvällen!
Vi har badat med hundarna, försökt få Specs att simma, men det går nog bättre när vi börjar bada också så han kan vara på det djupa och lära sig flyta :) Han tog några simtag, men tror inte han fattade riktigt.

Dagarna gick jättefort och sen var det måndag och dags att åka hem, till Laila, dom har slipat trägolv hemma hos oss så vi fick sova där till onsdag. Tågresan hem gick också jättebra, dock var det en fluga som störde Specs skönhetssömn. Han tog sig tillochmed friheten att hoppa upp i sätet i tron om att jag skulle tro att han var rädd. Men det krävs mer än en liten fluga för att skrämma våran guldgosse.

Nu är vi äntligen hemma och Specs ska få vila ända till lördag, för då är det valpträff! Åh det ska bli så himla kul!!

Kommentarer
Postat av: Alma

Låter som att ni hade det superbra! Duktig specs också.. :-)

2009-05-23 @ 10:19:27
URL: http://juliusmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0