24 Augusti

Nu har vi kommit hem från vårat äventyr!

Tågresan gick kanoners faktiskt. Vi gick på tåget vid halv två härifrån, och specs fann sin plats direkt. Han la sig vid mina fötter och låg och tittade medans jag läste och va nervös och allmänt jobbig. stackarn. Sen efter en stund kom en familj med massa barn som härjade och en papegoja. Den visslade och barnen skrek och kastade ostbågar och höll på. Specs, lugnet själv, brydde sig inte ett dugg.
När vi skulle byta i stockholm så var det jobbigt. För mig.

Vi kom av, och jag hade ingen aning om vart vi skulle, så jag frågade en tjej (en mamma med barnvagn, mammor ljuger inte) och hon sa "Oj, det är långt dit bort du ska!" Dom orden hjälpte inte mig. Ännu mer nervös kånkade jag iväg med min tunga väska i ena handen och min guldgosse i den andra. Specs tyckte det va spännande i stockholm, massa lukter och lustiga människor att titta på.
Tillslut hittade vi vårat spår, och jag frågade den stackars killen som jobbade där utanför om det verkligen gick till järvsö det där tåget. "jadå, jag lovar" sa han.
"Okej, alltså järvsö där lillbabs bor?"
"JA!" men då skrattade han och frågade "du reser inte så ofta va?"

Tur att man kan roa nån.

När vi satt inne i tåget så satt vi i en egen liten hytt tillsammans med en trevlig tjej, så vi pratade lite och jag berättade såklart för henne också att jag var jättenervös. Usch jag skulle inte vilja prata med mig när jag är sån.

Sen efter ett par timmar kom vi fram till Järvsö!

Där stod våran Laila och Tråålla. Gissa vem som blev glad att se dom?

Specs såg att det va dom direkt! Så himla kul. Var såå kul att träffa Laila igen!!

När vi kommit till hennes lägenhet så släppte vi ungarna så de fick leka. gud va kul dom hade!! Sen gick vi in och Specs fick träffa Linåå. Linåå blev glad att se oss! Han skulle hälsa på mig men då fick specs en propp eller något och morrade åt Linåå. Specs skyddade mig från puckodencon ;) Knäppis.

Vi hade en kanonvecka! Var lite jobbigt att åka hem.. men samtidigt skönt att komma hem till sitt eget.
Tågresan hem gick precis lika bra som den till järvsö. Jag hade fått stålnerver tydligen, var inte nervös alls när jag skulle byta tåg. Undrade nästan om jag verkligen fattade vad jag höll på med?

Nuuu är jag klar med mitt bloggande för denna gången. Tyvärr så är jag så jäkla tråkig och har inga nya bilder. Så slänger in en gammal på våran guldkille med ett äkta guldhjärta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0