forts.

Matte har förresten börjat att vara inne på vovve.net och där pratar  hon massor med andra människor som har valp! Matte har bara snälla saker att berätta om mig. Hon läste också om en liten goldenvalp som morrade och högg efter sin matte när hon skulle ta bort en spya som den valpen försökte äta upp. Då tänkte matte att "Så skulle Specs aldrig göra!" Men ändå va hin tvungen att prova. Inte för att jag har spytt, men hon gav mig ett grisöra, då blev jag jätteglad! För att jag älskar grisöron, men helt plötsligt tar hon det ifrån mig! Men inte morrade jag då inte, nej jag satte mig jättefint och kollade matte i ögonen så som man alltid ska göra innan man ska få någonting. Då fick jag tillbaka det. Jag visste hela tiden att jag skulle få tillbaka det, då är det ingen idé att försöka vara tuff.

Idag när matte och jag var ute och gick, så träffade vi min lilla kavalier kompis, vi lekte inte så mycket, vi låg bredvid varandra och åt lite gräs och löv och annat gott. Sen skulle dom gå vidare så då gick jag och matte också vidare, då hittar jag massa löv som jag bara är tvungen att ta i munnen, och det såg ju tyvärr matte. Så hon tömde munnen på mig och gissa vad hon hittade mer! Jo, en SNIGEL. DEn skulle jag ta hem och ha som husdjur tänkte jag.  Men jag får nöja mig med mina leksaker och gosedjur. En annan gång tig jag en torkad daggmask i munnen! Då visste inte matte ifall hon skulle våga ta ut den, men det gjorde hon, det var lite synd, hade varit ett smaskigt mellanmål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0