16 September

I morgon fyller lilla pruttisen 15 veckor! Inte klokt vad tiden går fort, vi har varit ute på en lite längre promenad nu på morgonen, vi var och hälsade på Robin på jobbet. Specs var jätteduktig, han tycker trafiken är lite läskig i början, men den blir han helt knäpp och ska jaga bilarna. Då blir det ett bestämt "Nej". För så får han inte göra. Han får inte tro att det är okej att jaga bilarna.

Nu ligger han och sover, och lär göra det i någon timme till. Han är så gosig, för när jag gick för att släppa ut katten, så gick han upp och la sig vid dörren under tiden jag var ute, så han inte missar att jag kommer tillbaka.

Det går jättebra med ensamhetsträningen!  Han är ensam medans vi handlar, och när jag åker till stallet så är han ensam tills Robin kommer hem, han klarar 40 minuter utan problem. Han går och lägger sig på en gång. Sen  när vi kommer hem så sitter det en väldigt nyvaken Specs och viftar på svansen. Det spelar egentligen ingen roll hur länge vi är borta, han blir alltid lika glad nr vi kommer hem. Han pratar med oss, och ska "sitta fint" liksom, han sätter sig så självmant, och så ska han hålla i våra händer me fram tassarna. Lilla plutten är så himla mysig <3



Nu har vi varit på valpkurs!
Specs var jätteduktig, och han kunde redan allt som vi skulle lära oss idag, han är jätteduktig på kontaktövningar :)
Är så stolt över honom :) Nu får han ävn vara i sängen och soffan. Han kan komma upp själv, så då får det bli så. Han vågar dessvärre inte hoppa ner själv, men det gör min inte ett dugg! :)


Kommentarer
Postat av: Madde och syrran Molly

Oj har han tappat tänder! Måste hem och vicka på Mollys tänder på lunchen, kanske har hon också någon lös. :) Det där med att hålla i händerna med framtassarna känner jag igen för det gör Molly också. :)

2008-09-16 @ 09:42:41
URL: http://bumfan.blogg.se/
Postat av: Angelica's Assa

Jag är så jätte stolt över både dig och Specs, Sofie. Du gör ett superjobb med lillkillen.

2008-09-16 @ 22:49:37
URL: http://angelic.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0