18 Augusti

Nu var det ett tag sedan jag skrev här, men jag har fått följt med husse och matte så mycket överallt att jag blivit helt slut och tvärsomnat.

I lördags fick jag följa med till mattes farmor som fyllde år, Grattis till farmor :) Där hade dom det så bra, för dom hade en altan som var så himla fiffig att det fanns en dörr ut till en liten gräsmatta. Det gillade jag! Speciellt alla blommor, jag har aldrig sett så många blommor förut. Endel av dom såg väldigt smaskiga ut, så då var jag tvungen att smaka på. Sen fanns det lite stenar som var väldigt roliga att gå på, ännu roligare var när jag stoppade en i munnen, för då kom det alltid någon fram till mig och tog ut den ur munnen på mig, perfekt sätt att få uppmärksamhet på.
Sen helt plötsligt, så blev jag väääldigt trött. Vilket inte var så konstigt, jag hade faktiskt lekt i nästan fyra timmar utan vila. Mysigast var nog när mormor lyfte upp mig och strök mig på magen, så höll jag på att somna.
Den natten sov jag som en stock! Jag och husse gick upp halv sex för att kissa, sen sov jag ända till klockan tio!

Och igår minsann, då fick jag också följa med ¨på äventyr. Matte och husse skulle på släktfest i vike, där var det massa folk som jag aldrig sett förut, men alla blev så glada när dom såg mig! (Det är väl inte så konstigt? jag är ju väldans söt)
Och jag blev lika glad när jag fick hälsa på dom! Det fanns en schabrador där som heter Torkel också, han är bara ett år gammal, men jag tyckte att han var stor som ett hus! Jag tyckte att han var väldigt otäck. Men jag är lite tuffare iallafall.
Sen när vi åkte hem så sov jag i bilen, Skööööönt!

Jag älskar att åka bil. Varje gång jag är ute och går så stannar jag vid alla bilar, för jag tror att om jag tittar på bilen och sen på matte och husse med min riktiga "Snäääääälla, kaaaan jag inte få åka meeed?-Blick" så kanske jag får hoppa in och lägga mig där. Men då säger dom oftast, "Nej, Specs. Det där är ju inte våran bil." Men det spelar väl ingen roll, jag villl ju åka, då borde jag få göra det tycker jag.

Sen med promenaderna, jag har faktiskt upptäckt att det är roligt! Vi går inte långt såklart, bara runt huset och ibland runt två hus. Jag har också lärt mig att det faktiskt går att göra mina behov även om jag sitter fast i ett koppel. Mycket bra påkommet av mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0